Yavru Kedi Aşı Takvimi

vetangeles-kedi-kopeklerde-bulunan-parazitler

Aşı Takibi

Yavru kedilerde ilk aşılama nasıl yapılmalı?

Yavru kedilerde parazitlenme iki aylıkken başlamaktadır. Bu sebeple en kısa sürede yavru kedinizin aşılarına başlamalısınız.

Evdeki kaka takibi sırasında kakasında herhangi bir sümüksü yapı, parazit ya da fazla oranda kanlanma görülürse çok beklemeden hasta, kliniğe çağırılır. Mikroskop ile dışkı içerisindeki parazit larvalarına bakıp, hangi parazitlerin olduğu tespit edilir. Eğer parazit var ise ona göre yönlendirmesi yapılır. Kontroller için hasta 3. Günde tekrar çağırılır. Bu kontroller sonrası kaka sağlıklıysa ve bir sorun görünmüyorsa hasta, 10 gün sonra tekrar kontrole çağırılır ve iç parazit tekrar edilir ve karma aşısı yapılır.

Yavru kedi kontrol ve aşıları nasıl uygulanmaktadır?

İki aylık bir hasta geldiğinde ilk başta hemogram yani genel sağlık kontrolü yapılmaktadır. Hemogram sonrası sağlık durumu iyiyse kedinize ilk iç-dış paraziti yapılır.

İç-dış parazit sonrası hasta sahibinin evde kaka takibi yapması gerekir.

İlk karma aşısından 21 gün sonra Karma 2 aşısı yapılır.

İkinci karma aşıdan 10 gün sonra Lösemi testi yapılır. Sonrasında Lösemi aşısı yapılır.

İlk Lösemi aşısından 21 gün sonra Lösemi 2 aşısı yapılır.

10-15 gün sonra kuduz ile yavru kedi aşılaması bitirilir.

Yıllık aşılama takibi nasıldır?

Kedinizin ilk aşılarının hepsi düzenli bir şekilde yapıldıysa 2-3 ayda bir İç-dış parazit tekrarlanır.

Yılda bir de karma, lösemi (tercihe bağlı), kuduz aşıları yapılır.