Sıkça Karşılaştığımız Sorular

Kediniz bebekken iki doz olacak şekilde lösemi aşınızı yaptırmalısınız. İlerleyen süreçte de veteriner hekiminize danışıp takibini yapmalısınız.

Aşılar can dostunuzu hastalıktan koruyan tek şey.

Kedilerde temel aşılar: karma aşı, lösemi aşısı, kuduz aşısı

Köpeklerde temel aşılar: corona aşısı, bronchine aşısı, karma aşı, kuduz aşısı

İleride pişman olmamak için kedinize ve köpeğinize bu temel aşıları mutlaka yaptırmanız gerekli.

• Antibakteriyel olmalı

• Toz çıkarmamalı

• Doğal olmalı

• Kokuyu hapsetmeli

• Emici olmalı

• Alerjik olmamalı

Kediniz ve köpeğiniz için düzenli olarak iyi bir mama kullanmalısınız. Fakat kesinlikle ev yemeği vermemelisiniz. Çünkü ev yemekleri kedinize ya da köpeğinize (midesine, bağırsaklarına) zarar verebilir.

Evcil hayvanlarınıza asla tavuk kemiği vermemelisiniz. Çünkü kemik parçalanabilir ve bağırsaklarını delebilir.

Can dostunuz genellikle kuru mama ağırlıklı beslenmeli. Yaş mama, aroması yüksek ve tadı cezbeden bir mama türü olduğundan, bazı anlarda (örneğin aşı günü) can dostunuzu cezbetmek için kullanabilirsiniz. Fakat diş sağlığı için faydalı olmadığı için çok sık vermemelisiniz.
Mamaların içerisindeki vitaminlerin yapısı bozulabileceği için saklama koşulları önemlidir. Kuru mamaları 38° C’nin altında serin ve kuru bir yerde saklamalısınız. Mamalarınızı ayrı bir kapta saklamak yerine kendi kaplarında saklamalısınız. Mama ambalajını yerde değil yüksek bir yerde saklamanız içine böcek girmesini önleyecektir.
Düzenli olarak kedinizin tüylerini taramalısınız. Tüy yumağı kontrolü için yardımcı mama ya da takviye kullanabilirsiniz.